Info til nye elever

Velkommen til Tommerup Rideklub. Vi glæder os til at dele vores hesteglæde med dig. Og for at du kommer godt i gang med din ridning, har vi her samlet lidt information til dig og dine forældre.

Kom i god tid
På Tommerup Rideklub skal du selv strigle og sadle op før din undervisningstime. Kom derfor i god tid, så det ikke bliver for stresset for dig eller hesten. Beregn minimum 20 minutter til strigling og opsadling. Hvis du kommer senere end dette, kan det blive svært at få startet til tiden. Dette gælder også for lørdagshold, selvom hesten oftest er opsadlet.

Hvilket udstyr skal du have?
Du behøver ikke at købe så meget udstyr, når du lige starter til ridning. Vi har godkendte ridehjelme og sikkerhedsveste i rideklubben. Dem kan du sagtens starte med. Det er en rigtig god ide at kigge efter et par ridestøvler og et par ridehandsker som noget af det første - de fås meget billigt brugt.

Hvad skal du kunne?
Ingenting. Udover at kunne lide heste. Vi viser dig, hvordan du strigler og sadler op, hvis det er første gang. Og vi hjælper dig, indtil du er tryg ved det selv. Er du for lille til at kunne selv, skal du have din mor eller far med som hjælper. På lørdagsholdet regner vi med, at du tager din mor, far eller anden hjælper med, der kan trække dig, indtil du selv kan ride hesten.

Hvad hvis du ikke kan komme en dag?
Så savner vi dig den dag. Men husk at melde afbud til Kjeld eller din underviser.

Hvornår holder rideklubben ferie?
Der er undervisning året rundt. Med undtagelse af skolernes ferier og helligdage. Det vil for eksempel sige, at der ikke er undervisning i efterårsferien, sommerferien, påskeferien, osv. Når der er stævner eller andre arrangementer i weekenderne vil lørdagsholdene og ponygames også være aflyst. Hold øje med rideskolens hjemmeside, på opslagstavlen i stalden eller spørg os.

Hold tempoet nede
En sidste ting. Når vi er sammen med heste, er det en god ide at holde tempoet nede. Det betyder, at du ikke må løbe inde i stalden eller inde i ridehallen. Hestene kan blive forskrækkede. Og hvis I kommer i bil, må I meget gerne holde farten helt nede hen langs ridehallen, så hestene derinde ikke bliver bange.

Mange hilsner fra
Kjeld Frederiksen og underviserne

PS. husk også, at du skal melde dig ind i Tommerup Rideklub - det gør du på vores hjemmeside lige her: www.tommeruprideklub.dk/blivmedlem